Asigurări la cafea

LLOYD`S, SAU CÂND ASIGURĂRILE SE FĂCEAU LA CAFEA

Asigurări la cafea? Scriam într-un alt articol despre prima mare daună maritimă plătită și clopotul de la Lloyd`s care până în anii `80 ai secolului trecut bătea de fiecare dată când o navă asigurată dispărea sau era regăsită. Istoria apariției asigurătorului britanic este poate și mai spectaculoasă.

Edward Lloyd (1648–1713), fondatorul casei Lloyd`s, a sosit în Londra relativ târziu, la 32 de ani. Orașul era într-o perioadă de boom economic exponențial – generat de afacerile maritime. Șantiere navale, depozite, portul cu corăbiile sale, finanțatorii, toți participau la această viață trepidantă. Inima acestor afaceri – un City avant la lettre – era cartierul din jurul celebrei Thames Street. Cu un simț al afacerii desăvârșit Edward Lloyd`s avea să își deschidă în anul 1688 o cafenea în mijlocul acestui cartier de afaceri.

Localul (1) era destul de mare, cu podeaua acoperită de nisip conform standardelor vremii, și cu mese mari, pe care erau puse inclusiv călimări și hârtie. Datorită poziției clienții erau în cea mai mare parte cei care puneau lucrurile în mișcare: armatori, căpitani de nave, finanțatori, autoritățile municipale și foarte important – subscriptori de risc (erau un fel de asigurători incipienți). Pe nesimțite s-a trecut de la întâlniri informale de business la colaborări din ce în ce mai oficializate. Subscriptorii de risc care se întâlneau în cafeneaua lui Lloyd aveau să facă o asociație – pe principiul unde-s mulți puterea crește. Odată cu finalul secolului 18 avea să urmeze o perioadă de maximă înflorire a afacerilor casei Lloyd`s (2).

Interesant e că Lloyd`s nu a fost niciodată un asigurător în adevăratul sens al cuvântului. Este cumva un soi de sindicat capitalist, o uniune specializată în gestionarea a tot soiul de riscuri – maritime în primul rând, dar nu numai. Este, cum citeam undeva, o placă de legătură între clienți, asigurători și brokeri. 

(1) Avea inițial 5 angajați, 3 bărbați și 2 femei, și servea atât cafea turcească și ceai cât și vinuri franțuzești.

(2) Unele din afaceri de secol 19 ale Lloyd`s erau într-o zonă de umbră etică. De exemplu, pentru o bună perioadă, Lloyd`s a avut monopolul asigurării transporturilor maritime de sclavi dintre Africa și Americi.

Pentru orice detalii suplimentare despre asigurări la cafea sau nu, nu ezitați să mă contactați pe messenger la @teasiguricuAdrian, la telefon/WhatsApp sau la email adrian.stoica@justasig.ro 

    Dorești sa afli mai mult? Lasă-mi datele tale de contact.

     

    SOLICITĂ OFERTĂ
    close slider